Statystyki

  • Odwiedziny: 401723
  • Do końca roku: 96 dni
  • Do wakacji: 269 dni

Kontakt

Szkoła Podstawowa

w Pielni

E-mail:sppielnia@wp.pl

tel. 13 46 720 15

Kalendarium

Wtorek, 2017-09-26

Imieniny: Cypriana, Justyny

KONCEPCJA FUNKJONOWANIA I ROZWOJU

Charakterystyka Szkoły Podstawowej w Pielni

      Szkoła Podstawowa w Pielni, dla której organem prowadzącym jest Urząd Gminy
w Zarszynie, a nadzorującym Podkarpackie Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, znajduje się  w centrum wsi. Dojścia do niej są utwardzone, choć sam plac wokół budynku nie jest oświetlony.
  Baza lokalowa szkoły jest zadowalająca. Oczywiście, dużą pracę wykonali także nauczyciele szkoły, rodzice i mieszkańcy wsi, którzy  za przykładem kierownictwa,       i przy pomocy ze strony Gminy, zaangażowali się w realizację różnych projektów, poświęcali swój czas i społecznie wykonali wiele przedsięwzięć.

Obecnie dysponujemy 6 salami lekcyjnymi, szatnią i łazienkami, przestrzennymi korytarzami, bezpiecznymi schodami. Posiadamy klasopracownię komputerową dobrze wyposażoną bibliotekę ICIM, salę gimnastyczną, stołówkę oraz sprzęt sportowy  i media: projektory, laptopy, tablice multimedialną, sprzęt nagłaśniający, itp. Przy szkole znajduje się piękny plac zabaw, boisko sportowe i duży zielony teren wokół.                                                                                                                                           

Mocne strony szkoły to:

  • wyremontowany budynek, wystarczająca baza dydaktyczna;

  • brak patologii, bezpieczna szkoła;

  • dobra współpraca z Radą Rodziców i środowiskiem(organizacjami);

  • prowadzenie diagnoz wewnątrzszkolnych i ich wykorzystywanie do planowania dalszej pracy,

  • wysoko wykwalifikowana kadra -50 % nauczycieli dyplomowanych, 100 %
    z wyższym wykształceniem, 50% posiada dwa kierunki studiów;

  • lekcje w systemie jednozmianowym,

  • dobra promocja poprzez realizowane projekty stronę internetową.

     

    Do słabych stron szkoły możemy zaliczyć:

  • brak logopedy, pedagoga szkolnego, sekretarki,

  • brak świetlicy i mała liczba godzin biblioteki,

  • trudności we współpracy z częścią rodziców,

  • brak wystarczających środków finansowych na realizację szerszej oferty zajęć, pozalekcyjnych, gratyfikację pieniężną dla wyróżniających się uczniów i nauczycieli,

    W obecnym roku szkolnym 7 zatrudnionych nauczycieli realizuje pensum zajęć wyłącznie  w naszej szkole. Pozostali (3 osoby) pracują w niepełnym wymiarze.

          W roku szkolnym 2013/14 do SP w Pielni uczęszczają dzieci z naszego obwodu   i 9 uczniów z  Gminy Sanok. Uczą się one w 7 oddziałach  klasowych („0”-VI).                            

     

Misja i wizja szkoły; sylwetka absolwenta

     MISJA 

„Chcemy być szkołą, która kształcić będzie uczniów na miarę XXI wieku, tak, by potrafili radzić sobie w zmieniającym się współczesnym świecie i stawić czoła coraz bardziej wymagającej rzeczywistości, tak, by w sposób najbardziej efektywny i wydajny umożliwiać młodym ludziom rozwój”

Szkoła Podstawowa w Pielni działa po to, aby:

  • nasi uczniowie byli dobrze przygotowani do dalszej nauki na poziomie gimnazjalnym;

  • rodzice darzyli nas zaufaniem i mogli liczyć na wsparcie w wychowaniu dzieci na gruncie uniwersalnego systemu wartości;

  • pracownicy szkoły mieli satysfakcję z wykonywanej pracy;

  • szkoła cieszyła się uznaniem w środowisku.

    Wizja absolwenta szkoły:

  • jest przygotowany do podjęcia nauki w gimnazjum;

  • zna swoje prawa i obowiązki;

  • ma poczucie przynależności do najbliższego środowiska i regionu;

  • jest przygotowany do podejmowania  i realizacji zadań indywidualnych  i zespołowych

  • ma poczucie własnej wartości i godności;

  • zna i stosuje zasady i normy dobrego zachowania, jest kulturalny, odnosi się  z szacunkiem do rówieśników i dorosłych;

  • jest tolerancyjny, gotowy do niesienia pomocy starszym, słabszym i niepełnosprawnym;

  • ma szacunek do symboli narodowych, zna historie i kulturę Ojczyzny, regionu i wsi;

         

          W koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoła skoncentruje się głównie
    na zapewnianiu jakości, zbudowaniu procedur zapewniających osiąganie wysokich efektów w pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej szkoły przy wykorzystaniu posiadanych zasobów. Służą temu następujące działania:

  • zarządzanie i organizacja;

  • podnoszenie jakości i efektów kształcenia;

  • działania wychowawcze i opiekuńcze szkoły;

  • baza szkoły;

  • promocja szkoły.

     

Podnoszenie jakości i efektów kształcenia

Nasza szkoła w roku 2011 osiągnęła na badaniu zewnętrznym ósmy stanin. Głównym celem pracy nauczycieli jest powrót do tego poziomu dydaktycznego i, aby o naszej szkole mówiono, że jest „nastawiona na ucznia”, że „wspiera i wzbogaca uczenie się”. Służyć będą temu następujące działania:

  • wspieranie doskonalenia nauczycieli, aby każdy z nich, wykorzystywał najlepsze sposoby do pracy z dzieckiem oraz był refleksyjnym praktykiem;

  • rozszerzenie oferty edukacyjnej szkoły o innowacje pedagogiczne, programy autorskie, kółka zainteresowań;

  • wspieranie nauczycieli w wyborze programów nauczania łączących wiedzę przedmiotową z uczeniem jak się uczyć;

  • propagowanie nowoczesnych metod nauczania, w tym metod aktywizujących, stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych na zajęciach z różnych przedmiotów;

  • planowe uczenie wychodzące poza szkołę (np. w formie lekcji przedmiotowych prowadzonych w instytucjach kulturalnych - muzeach, kinach, teatrach, bibliotekach);

  • zaspakajanie potrzeb uczniów o różnych stylach uczenia się i oddziaływanie  na wszystkie rodzaje inteligencji;

  • nauczanie dzieci technik szybkiego czytania, zapamiętywania, notowania;

  • położenie większego nacisku na indywidualizację procesu nauczania  poprzez stopniowanie skali trudności zadań, testów, sprawdzianów, pracy domowej dla ucznia zdolnego i mającego problemy w nauce;

  • rozszerzenie pomocy koleżeńskiej;

  • motywowanie uczniów przez nagradzanie;

  • otoczenie szczególną opieką dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i wspieranie ich rodziców;

  • motywowanie uczniów do jeszcze częstszego  udziału w różnego typu olimpiadach i konkursach przedmiotowych, artystycznych i zawodach sportowych;

Obiektywnym sprawdzianem skuteczności działań będą czołowe miejsca  w konkursach międzyszkolnych i wyniki sprawdzianu po klasie VI wyższe  od średnich wojewódzkich i krajowych.

 

Działania wychowawcze i opiekuńcze szkoły

Zgodnie z mottem szkoły, które brzmi „W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem”, rola wychowawców sprowadza się  do towarzyszenia wychowankowi w tym rozwoju i stwarzania takich warunków, które ten rozwój umożliwiają. Szczególnie należy dbać o ład moralny i duchowy. Szkoła chciałaby  tak kierować wychowaniem dzieci i młodzieży, aby utożsamiały się one ze szkołą i były  z niej dumne.

Szczególna uwaga zwrócona zostanie na:

  • wysokie oczekiwania wobec uczniów i nauczycieli, ponieważ dobre szkoły spodziewają się najlepszego po każdym,

  • pozytywne podejście do ucznia (dobre szkoły motywują dzieci pochwałami),

  • partnerską współpracę z rodzicami i społecznością lokalną, a także instytucjami wspierającymi szkołę w zakresie funkcji opiekuńczo-wychowawczych  (UG, GOPS, OSP, Policja, Sanepid; PP-P, Sąd Rodzinny);

  • profilaktykę pierwszorzędową i profilaktykę drugorzędową (poprzez odwołanie się  do specjalistycznej pomocy);

  • wprowadzenie programów profilaktycznych ukierunkowanych na przeciwdziałanie agresji, uzależnieniom (palenie tytoniu, alkoholizm) i wszelkim patologiom;

  • współpracę z parafią w zakresie takiego wychowania dzieci, aby szanowały dorosłych i rówieśników, normy

    i wartości społeczne;

  • właściwe zagospodarowanie czasu wolnego uczniów jako formy zapobiegania agresji i przestępczości - koła zainteresowań, zabawy i dyskoteki, praca na rzecz Samorządu Uczniowskiego,

  •  realizację programów „Czas na zdrowie” i „Trzymaj formę” -integrowanie rodziców wokół tych działań;

  • działalność Uczniowskiego Klubu Sportowego;

  • współpracę z Fundacją Młodzi młodym  i wykorzystywanie środków z 1% na udział dzieci w ciekawych zajęciach;

  • otoczenie szczególną opieką uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz wspieranie ich rodziców i wychowawców;

  • wdrażanie dzieci do udziału w akcjach charytatywnych, np. „Góra grosza”;

  • kontynuowanie imprez środowiskowych z udziałem rodziców, dziadków, mieszkańców wsi;

  •  tworzenie wraz z uczniami tradycji szkoły(np. wigilia szkolna);

  • rozwijanie samorządności uczniowskiej w celu realizacji efektywnej pracy wychowawczej.

     

    Baza szkoły

 Pracownicy szkoły zakresie bazy szkolnej systematycznie dbają  o stan techniczny obiektu i  otoczenia oraz o bezpieczne warunki pracy i nauki.  W tym zakresie podejmowana będzie ścisła współpraca z ZEAS-em w Zarszynie i Urzędem Gminy.

Aby powiększyć stan dochodów Szkoła, zamierza:

  • organizować wraz z Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców dochodowe imprezy  o charakterze wychowawczym,

  • odpłatnie udostępniać salę gimnastyczną,

  • kontynuować współpracę z towarzystwami ubezpieczeniowymi i firmami fotograficznymi,

  • zabiegać o sponsoring firm,

  • pozyskiwać darowizny finansowe i rzeczowe,

  • występować z wnioskami do programów unijnych.

         Dodatkowe środki finansowe będą  przeznaczane na malowanie sal lekcyjnych, szatni uczniowskich, korytarza; zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych  i programów multimedialnych.

     

     Promocja szkoły

Do realizacji zadania dotyczącego promocji szkoły w środowisku szkoła przykłada szczególną wagę. Podejmowane będą takie działania placówki, o których będzie głośno    w środowisku, w pozytywnym znaczeniu. Szkoła musi  przewodzić,  ale  także  włączać  się w ważne i wartościowe wydarzenia lokalne.

Podejmowane będą działania mające na celu zachęcenie uczniów  do działalności artystycznej, aby zadbać o pozytywny wizerunek placówki.Budowanie wizerunku Szkoły oparty jest na współpracy z instytucjami i organizacjami działającymi na terenie wsi,  w szczególności: Sołtysem wsi, Stowarzyszeniem  „Pielnianie”, KGW i  OSP

Wspierane będą takie działania jak organizowanie imprez szkolnych, które już się odbywają i staną się znakiem rozpoznawczym szkoły:

Dzień Seniora, Wigilia szkolna, Piknik Rodzinny.

     Do promocji szkoły i tworzenia jej pozytywnego wizerunku w środowisku na pewno będą przyczyniać się ożywione kontakty z mediami, aktualizacjastrony internetowej szkoły. 

 

503 Service Temporarily Unavailable

503 Service Temporarily Unavailable


nginx